• بازگشت به صفحه اصلی
  • donderdag 23 oktober 2008

    طالبان غيرنظاميان را سر ميبرد

    مقامات افغان: طالبان 'غیرنظامیان' را کشتند
    وزارت دفاع افغانستان می گوید شورشیان وابسته به گروه طالبان سی و یک غیرنظامی را در ولایت قندهار در جنوب این کشور کشته اند.
    ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع می گوید طالبان دو بس (اتوبوس) غیرنظامی را در منطقه "خاک توفان" ولسوالی میوند قندهار متوقف کردند، شش نفر را در کنار جاده سربریدند و بیست تن دیگر را در منطقه نهر سراج کشتند.
    سخنگوی وزارت دفاع می گوید از سرنوشت ۵۲ مسافر دیگر که با این اتوبوسها عازم قندهار بودند، تا حال اطلاعی در دست نیست.
    او همچنین می گوید هیچ فردی منسوب به وزارت دفاع افغانستان در میان افراد کشته شده نبوده است.
    آقای عظیمی تاکید می کند که سربازان ارتش به هیچ وجه با موترهای (خودروها) غیرنظامی سفر نمی کنند و بلکه به گفته آقای عظیمی، سربازان ارتش در سفرهای خود از هلی کوپتر و خودروهای نظامی استفاده می کنند.
    به گفته آقای عظیمی، این حادثه پنجشنبه گذشته (۱۶ اکتبر) روی داده است.
    اما یک سخنگوی گروه طالبان مدعی است که همه افراد کشته شده سربازان ارتش ملی افغانستان و از ساکنان ولایت لغمان بودند.
    قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان شمار افراد کشته را ۲۷ نفر گفته و ادعا کرده است که این افراد به دعوت گلاب منگل، والی هلمند عازم این ولایت بودند.
    فرمانده پلیس ولایت قندهار می گوید ماموران پلیس جسد چند فرد را در ولسوالی میوند یافته اند. مطیع الله قاطع، فرمانده پلیس قندهار می گوید افراد کشته شده همه غیرنظامی بوده اند.
    مقامات محلی در ولایت هلمند نیز ادعای طالبان را رد کرده و می گویند تا کنون اطلاعی در دست ندارند که سربازان ارتش ملی با لباس شخصی سفر کرده باشند.
    درگیری در کنر
    از سوی دیگر، یک سخنگوی پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، در شرق افغانستان گفته است در پی حمله شورشیان در راه ولسوالی کامدیش ولایت نورستان و غازی آباد ولایت کنر، شماری از سربازان این نیروها زخمی شده اند.
    مقامات محلی در ولایت کنر می گویند در این حادثه دو سرباز نیروهای بین المللی و شش سرباز ارتش افغانستان زخمی شدند. به گفته این مقامات، چهار فرد وابسته به شورشیان نیز در این حادثه کشته شدند.
    گروه طالبان وقوع درگیری در این منطقه را تایید کرده و گفته اند که سه فرد وابسته به این گروه در این حادثه کشته شدند. این گروه همچنین مدعی شده است که در این درگیری تلفات سنگینی به سربازان افغان و خارجی وارد شده است.
    BBC

    Geen opmerkingen: