• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 16 augustus 2009

    تجلیل از نودمین سالروز استرداد اسقلال افغانستان در شهر وانکوور


    تجلیل از نودمین سالروز استرداد اسقلال افغانستان در شهر وانکوور

    امان معا شر خبر نگار ازاد
    اعضای خانه فرهنگی (مولانا) در شهروانکوور کانادا به اشتراک شاعران، نویسنده گان ،هنر مندان
    شخصیت های اجتماعی، متنفذین و عده ای از فرهنگیان شهر همجوار سیاتل مربوط ولایت واشنگتن امریکا روز چهاردهم اگیست در سالون خانه فرهنگی( مولانا) واقع در نا حیه برنابی طی محفل شانداری از نودمین سالروز استر داد استقلال تجلیل بعمل آوردند.
    درین محفل محترم مجید (قیام) ریس حانه فرهنگی( مولانا) و مرکز آموزش موسیقی در رابطه به اهمیت و ارزش استقلال صحبت نموده .نودمین سالروز استرداد استقلال کشور ما افغانستان عزیز را به حاضرین تبریک گفتند .
    متعاقبآ محترم جبران آهنگ مضمون را که توسط شخصیت بزرگ تاریخی کشور ما محترم آصف آهنگ درجواب سوال (مو سس اسقلال افغانستان کیست؟) نوشته بودند به خوانش گرفتند که در قسمت آن آمده است !

    ( انگلیسها با درک و تحلیل درست از اوضاع، استقلال افغانستان را برسمیت شناختند و بعدا ً به روی یک نقشه ُ از قبل ترتیب شده توسط عمال فروخته شده یعنی ملا ها و خوانین، مردم را بر ضد آن شاه ترقی خواه تحریک کردند و از بین بردند. بناءً موسس استقلال کشور تنها و تنها شخص غازی امان الله خان می باشد و بس.)
    سپس امان معاشر مدیر مسوول جرده( قیام) در رابطه به ارزشهای استقلال صحبت نموده گفت(بیاید دست خدمت گذاری و محبت را به هم داده آن نیت خوشبختی را که امان الله خان برای ما آرزو نموده بودند ببار آوریم تا نسل های آینده ما با سعادت و خوشبخت زنده گی نمایند.)
    متعاقبآ محترم اسحاق (ثنا) شاعر معاصر کشور ما در رابطه به مبارزات آزادی خواهانه ناجی استقلال کشور ما غازی امان الله خان صحبت نموده قطعه شعر سروده اش را در رابطه به خوانش گرفتند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
    سپس محترمه نسرین جمالزاده دکلماتور خوش آوازبا اظهار تبریکی روز استقلال کشور شعر انتخابی اش از شاعر معاصر کشور محترم بشیر را در رابطه به خوانش گرفتند.
    درین محفل محترمه نسرین جمالزاده در حالیکه گرداننده گی پروگرام را بدست داشتند، شاعران محترم حانه فرهنگی (مولانا) هر یک حبیب( یوسفی) آقای فاضلی و عبداالرحمن (سدید) سروده ها واشعار انتخابی شانرا به خوانش گرفته با توضیحات نظریات شانرا بیان داشتند.

    درین پروگرام محترم فاروق به نمایده گی فامیل خود وعده از فرهنگیان افغانی ما در شهر سیا تل امریکا سالروز استرداد استقلال کشور را به حاضرین مبارک گفتند.
    نیمه شب هنر مندان محترم مر کز آموزش موسیقی خانه فرهنگی (مولانا) محترمین مجید( قیام) عمر( شریف) اسد( پوپل) داود( فقیری) متین( قیام)جیهون و شریف زاده با گفتن تبریکی های جشن اسقتلال و اجرای آهنگ های میهنی به حاضرین خوشی بخشیدند که با کف زدنهای ممتد از طرف حاضرین به گرمی وخوشی استفبال گردیدند.

    محفل با اجرای رقص سماع در فضای صمیمیت ودوستی ساعت سه بجه شب خاتمه یافت
    امان معا شر خبر نگار ازاد

    Geen opmerkingen: